پیک سبک باران

إِنِّی مُهَاجِرٌ إِلَىٰ رَبِّی ۖ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ

پیک سبک باران

إِنِّی مُهَاجِرٌ إِلَىٰ رَبِّی ۖ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ

دلنوشته های آرش نوری

وقتی وسیله هدف را توجیه می کند*

پنجشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۱، ۱۱:۰۶ ق.ظ

به نام خدا

وقتی وسیله هدف را توجیه می کند*

با هزار امید و آرزو و دعا و ذکر « یا ذالجلال و الاکرام » که شب عید در مفاتیح خوانده بودم  مستحب است در ایام نوروز ، رفتیم در کنار خانواده مثلا سالمان را تحویل کنیم ، مطابق همیشه نشستیم پای تل ویزی یون جمهوری اسلامی ، شلیک ناو جماران انجام شد و سالمان مثلا تحویل شد ، پیام آقا را شنیدیم و غرق سخنان حضرت بودیم و مشغول محاسبه که چقدر از وسایلمان خارجی است که چشمتان روز بد نبیند ، نه نترسید ، یا شاید همون بهتر باشه که بترسید ، بعد از تبریک سال نو توسط مجری رقص مثلا هنرمندان صدا و سیما (که البته خیلی شباهت به حرکات موزون داشت ) آغاز شد و موسیقی های آنچنانی که البته زمینه بودو صد البته حتما برای شادی و نشاط ملت بود دیگر وگرنه سیمای و ما این حرف ها ، البته در همین اثناء برای اینکه مطمئن شوم تل ویزی یون خودمان است و نکند با این دیجیتال شدن شبکه ها پارازیت ماهواره هاست ، چند شبکه عوض کردم که البته پشیمان شدم از این تعویض شبکه ها ، مثلا در یکی از همین شبکه ها خانمی بود به عنوان هنرمند و یک مجری آقا که هنوز وقتی همان یکی دو دقیقه صحبتشان را که گوش کردم به یادم می آید از خودم بدم می آید و هنوز نمی دانم بچه دار شدن و ... اون خانم مثلا هنرمند به چه درد اون مجری و یا من بیننده می خورد ؟

طی این چند روزه که به اجبار چند بار برنامه های تل ویزی یون را دیدم حسابی غافلگیر شدم از این همه بی بند و باری آن ، که گاهی مستقیما و گاهی مثلا به عنوان نقد برنامه های شبکه های مبتذل ماهواره ای به تقلید و تکرار موسیقی ها و برنامه های آنها می پردخت و تنها فرقش شاید استفاده نکردن  از خانمها فعلا در حرکات موزون باشد و البته بنده پیشنهاد می کنم صدا و سیما برای جذب هرچه بیشتر مخاطب و جلوگیری از تماشای برنامه های ماهواره  برای شروع از دختر بچه های نابالغ استفاده کند ( مثل بعضی تبلیغات ) و به مرور البته مثلا می تواند خاله شادونه را البته با حجاب کامل اسلامی هم وارد این حرکات کند ، به هر حال بچه های ما نیاز به شادی و نشاط دارند دیگر ، اگر عمو قناد و فیتیله و خنده بازاری ها برای مردم نرقصند و موسیقی اجرا نکنند  حتما ماهواره می خواهند ببینند و گمراه شوند و البته تا خودمان می توانیم آنها را گمراه کنیم چرا به ماهواره ایها اجازه دهیم مگر خودمان چلاغیم اصلا

من اما در این میان برادر و خواهر کوچکترم را دیدم که چطور پای این برنامه ها می نشینند و من اما نه می توانم آنها را منع کنم و نا با این سن و سال برایشان استدلال و نه به فرض صغری کبری چیدن من  با این جذبه استدلال کارگر. و چه بچه ها که مثل خواهر و برادر من هستند و نمی دانم وقتی آنها بزرگ شدند چطور می شود آنها را از این محیط جدا کرد و به آنها فهماند که این موسیقی ها خوراک شیطانند و شادی و نشاط آنها هم آنی و لحظه ای و غم اندوه آن پایدار و دائمی ، نشان به آن نشان که بینندگان آنها تا وقتی شادند که آن برنامه ها را می بینند و بعد از آن غم عجیبی در باطن آنها بوجود می آید و البته من چندین بار دیده ام که همین گونه افراد بارها گفته اند که ما افسرده ایم و تازه بعد از این همه عبور صدا و سیما از ارزش ها کلی هم جمهوری اسلامی را فحش داده اند که فلان فلان شده ها ، آزادی که نیست هیچ ، همه ی مردم را هم افسرده کرده اند اینها .

و من یاد سخنان آیت الله بهجت ( رحمه الله علیه ) می افتم که فرموده بودند : « مادیات و وسایل راحتی ، راحتی نمی آورد بلکه : الا بذکر الله تطمئن القلوب  (هان ، تنها با یاد خدا دل ها آرام می گیرند ) ، نه با داشتن ملک و ملکوت . لذا باید سعی کنیم تزلزل هایمان برطرف شود و پرده ها برداشته شود ، و بزرگ ترین پرده ،، خود ما هستیم : تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز »

و من همچنان به فکر برادران و خواهران کوچک خود در سراسر ایران هستم.

 

*در عنوان عمدا جای وسیله و هدف را جا بجا کردم ، چون به نظرم  وسیله آنقدر غلبه پیدا کرده که هدف محقق نمی شود که هیچ ، با این وضع هدف مزاحمت جدی برای وسیله ایجاد می کند که البته هدف در این میان کاملا نابود می شود .

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۱/۰۳
آرش نوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی