پیک سبک باران

إِنِّی مُهَاجِرٌ إِلَىٰ رَبِّی ۖ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ

پیک سبک باران

إِنِّی مُهَاجِرٌ إِلَىٰ رَبِّی ۖ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ

دلنوشته های آرش نوری

۱ مطلب در آبان ۱۳۸۹ ثبت شده است

چیه چرا فحش می دید ، تیترو می گید ، آره قبول دارم خیلی ناجوره اما عجله نکنید اول متن رو بخونید بعدا اگه خواستید فحش بدید .

 

اول از همه باید بگم که منظورم از افسر چیز نرم چیه و فرق اون با افسر جنگ نرم چیه :

همانطور که همه ی شما می دونید مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای به دانشجویان لقب افسران جنگ نرم و به اساتید دانشگاه لقب فرماندهان جنگ نرم رو دادند و در واقع از همه ی این اقشار خواستند که به مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب که از شیوه های نوینی شروع به جنگیدن کردند بپردازند .

اما ه کم که اول به خودم و بعدا به اطرافم نگاه می کنم ، تو خودم و خیلی ها خبری جدی از این فرمایش آقا نمی بینم ، البته این که اکثر دانشجوها به این فکر نیستند به کنار ، چیزی که منو بیشتر اذیت می کنه اینه که خیلی از کسانی که اسم خودشون رو گذاشتن بسیجی ( مثل من و م . ا پ *) (* توضیح : فکر بد نکنید یعنی : مخفف آدمهای پر رو ) اصلا توی این فضا نیستند و عملا کاری نمی کنند و بیشتر به فکر خوردن و خوابیدن و یه جای گرم و نرم هستند و اینگونه شعار میدهند که : (( می خوریم ، می خوابیم ، افسر چیز نرمیم )).

خوب دیگه باید منظورم رو از چیز نرم فهمیده باشید ، آره منظورم اون افراد بیخیالی هستند که اصلا به اطرافشون کاری ندارن ، به قول اون کتاب معروف که پیشنهاد می کنم حتما اون رو بخونید : (( دانشجو باید سیب زمینی نباشد . )) هرچند که سیب زمینی خواص زیادی داره  و حتی باهش می شه لامبورگینی خرید ولی بعضی ها ...

نکته ی دوم اینکه شاید بعضی ها بگن حرف نزدن و دخالت نکردن توی امور بهتر از این ِ که در جبه ی مخالف باشی . اما من خیلی اینو قبول ندارم ، چون به نظر بنده اونی که مخالفت می کنه اونقدر همت و جربزه داره که نظر خودش رو هرچند به ناحق باشه بیان کنه البته خیلی خوب هم به دشمن سواری می ده ولی خوب معلوم الحاله ولی اون کسی که سکوت می کنه شاید به دشمن سواری نده ولی دشمن می تونه اونو بدوشه* (  *اشاره به حدیث حضرت علی علیه السلام که فرمود در فتنه ها چون شتر دوساله باش ، نه پشتی دارد که سواری دهد ، و نه پستانی تا او را بدوشند . ) و از این طریق به دشمن خدمت می کنه . که البته این ناشی از کم همتی و کم بصیرتی است چون به هر حال در باطن  یا طرفدار حقِِِ یا باطل و راه سومی هم وجود نداره .

نکته ی سوم اینکه افسر جنگ نرم بودن هزینه داره ( به قول شهید بهشتی بهشت را به بها دهند نه به بهانه ) بالاخره هرچی باشه ، جنگِ دیگه ، قرار نیست که خیلی راحت باشه ( به قول نا متعارف ریلکس ریلکس ... ) درست که نرم ِ ولی جنگ نرم ِ چیز نرم که نیست . به هر حال مواظب باشیم یه دفعه کم نیاریم و کنار بکشیم .

و در آخر هم برای همه ی شما افسران چیز نرم ببخشید جنگ نرم آرزوی موفقیت می کنم .

وسلام

۰ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۸۹ ، ۱۴:۳۸
آرش نوری